Опис досвіду
роботи
вчителя
англійської мови
Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №37
Полтавської міської ради
Проскурні Вікторії Олександрівни
«Учитель
– це той же вчений, але у своїй
особливій лабораторії, де він, усебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки
найдосконаліших методів проектування доль і
людських душ»
Б. Патон
Б. Патон
У
наш час з'являється все більше і більше охочих знати англійську мову. Вони розуміють
всю важливість її вивчення. Вже не вважається
таке прагнення лише даниною моді, а кожен
замислюється про ті переваги, які дає знання
англійської мови будь-якій культурній людині.
Я, як молодий учитель,
постійно навчаюся та здобуваю нові знання, намагаючись реалізувати абсолютно
всі ідеї під час проведення своїх уроків, постійно перебуваю у творчому пошуку,
а тому мої пріоритети у викладанні час від часу змінюються. Проте
я ніколи не відступлюся від свого педагогічного кредо: «Дитина – це не посудина, яку потрібно заповнити, а
факел, який слід запалити». Тож згідно цього правила я і відкриваю секрети англійської мови своїм
учням. Адже, сьогодні англійська мова найпоширеніша мова у світі. Англійська
мова – це мова телебачення, комп’ютерів,
Інтернету, наукових новинок, це можливість розширення свого кругозору.
Зараз
для мене незмінним правилом залишається робота
над вирішенням методичної
проблеми: «Впровадження проектно-технологічних
компетенцій на уроках англійської мови». Тим паче, що в 2010 році я отримала диплом
магістра за спеціальністю «Управління проектами».
Актуальність
досвіду викликана цілим рядом чинників. По-перше,
інтенсифікація навчального процесу ставить задачу пошуку засобів
підтримки в учнів інтересу до матеріалу і активізації їх
діяльності, що вивчається, протягом всього заняття. Ефективним засобом рішення
цієї задачі є навчальні проекти. По-друге, однією з найважливіших проблем
викладання іноземної мови є навчання усної мови, що створює умови для розкриття
комунікативної функції мови яка дозволяє наблизити процес навчання до умов
реального життя, що підвищує мотивацію до вивчення іноземної мови. Залучення
дітей в усну комунікацію може бути успішно здійснено в процесі ігрової
діяльності.
Основна ідея досвіду: розвиток комунікативної
компетенції учнів на уроках англійської мови, занурення дітей у різноманітні
ситуації, близькі до життєвих реалій.
Мета роботи розкрити
значення проекту на уроках іноземної мови не тільки як засобу
оптимізації і стимуляції процесу навчання, але і як важливого аспекту
психологічного комфорту і зняття розумової перенапруги учнів.
Гіпотеза
досвіду: якщо систематично використовувати на уроках метод
проекту, то можна очікувати якісного формування комунікативної компетентності в
учнів, що в свою чергу сприятиме:
1) продуктивному засвоєнню
навчального матеріалу та розвитку навичок його практичного використання;
2) збагаченню соціального та
комунікативного досвіду школярів;
3) підвищенню пізнавальної
активності та мотивації навчання в учнів.
Методи
дослідження проблеми:
-
спостереження, аналіз;
-
розробка науково-методичних матеріалів з проблеми;
-
впровадження методу проекту під час навчальних занять;
- запровадження
елементів аналізу діяльності роботи під час уроку, самоаналізу, взаємоаналізу;
-
розробка дидактичного матеріалу, тестових завдань;
-
моніторинг якості навчальних досягнень учнів;
-
узагальнення досвіду роботи з проблеми дослідження;
Інноваційні технології реалізації педагогічної ідеї:
1)
Розминки на початку уроку:
знайомство з англійцем, вітання, побажання хорошого
настрою тощо.
2) Аудіо-екскурсія
по місту (створення сценарію, запис на касету тексту екскурсії, прослуховування
касети однокласниками)
3) Використання
інтерактивних технологій на
уроках англійської мови
передбачає: 1. Розуміння на слух
відео, аудіо-автентичних записів (носії мови). 2. Створення дослідницького проекту, рольової гри, драматизації
ситуації чи уривку. 3.
Запровадження
міжкультурної
інтерактивності при використанні мови
в реальному світі. Учні діляться своїми цінностями, точками зору,
враженнями (парна робота, робота в групах).
4) Навчання
методу проекту шляхом
групової роботи (кооперативне
навчання), через рольову гру/драматизацію.
5) Анкетування, інтерв’ю,
дослідження на тему, що вивчається. Результат такої роботи оформлюється у
вигляді таблиць із висновками та постерів) (survey, quiz)
6) "Книга погоди"
("A weather book"). Діти виготовляють картки, де малюють схематичне
зображення різних видів погоди, складають ці картки в конверти, які наклеюють
на спеціальні зошити або блокноти – "книги погоди".
7) Проекти "Навчаємось вчитися"
("Learning to learn") з практичними ідеями та порадами щодо роботи
над мовою (вивчення слів, правил, робота з словниками та посібниками, читання
оригінальної літератури, підготовка до екзаменів тощо). Результати такої роботи
оформлюються у вигляді яскравих пам’яток.
8) Проектні роботи, які стосуються тем "Я,
моя родина, мої друзі" "Учень та його оточення",
"Зовнішність"
9) Проектні
роботи для більш старших школярів з вищим рівнем знання мови на тему
"Біографія" можуть бути "A life story", "Personal details", "Personality Questionnaire" тощо.
10) Досить цікаві проектні роботи, які мають вигляд
рекламних постерів (планування вечірки, реклама гуртків чи клубів за
інтересами, рекламні постери до фільмів тощо).
11) "Створи свою власну музичну групу" (до
теми "Музика та музичні інструменти).
12) Різні види проектних робіт до теми "Їжа та продукти"
("Здорова їжа", "Сплануй обід", "Мій улюблений
рецепт" тощо).
В
ході роботи вивчаю питання роботи з обдарованими учнями. Вирішую завдання розвитку
творчої особистості як невід’ємної умови соціалізації школярів. З цією
метою створюю на уроках умови для творчого розвитку особистості, сприяю
формуванню інтересу до предмета, бажання втілити на практиці здобуті теоретичні
знання. Намагаюся створити на уроках атмосферу співробітництва, зацікавленості
в отриманні кінцевого результату. Виховую шанобливе ставлення до рідної
та іноземної мови і культури.
Для
збагачення педагогічного досвіду та підвищення педагогічної майстерності беру
участь у роботі міського методичного об’єднання вчителів іноземних мов та
приймаю активну участь у різних семінарах з англійської мови, які проводять як
досвідчені викладачі та тренери з України, так і викладачі з Англії та США. З
кожного такого заходу отримаю не тільки цікаві знання, а й сертифікати. При підготовці до уроків користусь
сайтами: http://www.alison.com,
http://businessenglishpod.com,
http://ukcatalogue.oup.com
(Oxford
University Press), http://puzzle-english.com та
іншими. Використовую набуті знання у своїй педагогічній практиці, створюю презентації для
подання нового матеріалу та перевірки опрацьованих учнями проектних робіт, веду
власний блог, як засіб подання та розповсюдження нового матеріалу (адреса
блогу: http://vikaprosk.blogspot.com).
В березні 2012 році гості з Чікаго (США) завітали і до нашої школи,
щоб провести тренінг для наших учнів. Я була рада нагоді вітати гостей в нашій
школі та допомагати в спілкуванні з учнями.
З 2010 року я також шкільний координатор всеукраїнського конкурсу
знавців англійської мови «Гринвіч», який проходить щорічно та в якому мої учні
показують високий рівень знань та займають призові місця. У 2014-2015 н. р.
учень 7 класу Коротич Олексій зайняв ІІІ місце на міській олімпіаді з
англійської мови серед учнів 8 класів. У 2015-2016 н. р. учень 8 класу Коротич Олексій зайняв ІІІ місце на міській олімпіаді з
англійської мови серед учнів 9 класів. Чамара Діана, учениця 10 класу стала фіналістом конкурсу "FLEX" та поїхала на 2016-2017 н. р. навчатися в США. З 2015 року я голова шкільного
методичного об’єднання вчителів англійської мови.
Щорічно в нашій школі проходить тиждень іноземної мови, в якому беру
активну участь. У 2011 році я проводила уроки-презентації з учнями
старшої школи. У 2012 році – конкурс декламаторів серед учнів початкової школи
та конкурс валентинок до Дня Святого Валентина. У 2013 році з учнями 5 класу
показали казку «Ріпка» англійською мовою. У 2014
році протягом тижня була виставка дитячих проектів та газет, конкурс
декламаторів серед учнів початкової школи, конкурс проектів серед учнів старшої
школи. У 2015 році діти малювали ілюстрації до своїх віршів, створювали проекти
до улюблених казок, проекти на спортивну тематику та про здоровоий спосіб
життя. Також разом з колегою Крамською Ю. І. підготували святковий концерт «We Love English» для учнів молодшої школи.
Отже, можемо зробити висновок, що знання іноземних
мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та
обробка величезних обсягів інформації набуває все більшого значення. Інтерес до
вивчення мов традиційно великий, бо, перефразовуючи відомий вислів, можна
сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом. Загалом людина,
яка володіє мовами, різнобічно розвинута особистість, володіє кращими
здібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з
людьми. Стара приказка говорить: «Скільки мов ти знаєш, стільки раз
ти людина».
Знання однієї мови дозволяє увійти в коридор життя,
знання двох мов – відкриває вам усі двері у цьому
коридорі.
Франк
Сміт
Всем привет)) на самом деле чем раньше вы начнете заниматься своим образованием тем лучше, и хорошо если вы в школе изучали английский, а если нет, то как я например ходил на курс https://englishpapa.ua/ для того чтобы повысить свои знания, которые мне помогли не только в общении с зарубежными коллегами, но также при просмотре фильмов и музыки из англоязычных стран
ОтветитьУдалить